AKO KÚPIŤ LODNÝ KONTAJNER?
Kúpa lodného kontajnera sa môže zdať ako jednoduchá úloha, ale realita je výrazne odlišná. Nasledujúce riadky Vás prevedú krokmi, ktoré Vás čakajú pri nákupe lodných kontajnerov.
Sklady: Žilina, Sládkovičovo
AKO KÚPIŤ LODNÝ KONTAJNER?
Kúpa lodného kontajnera sa môže zdať ako jednoduchá úloha, ale realita je výrazne odlišná. Nasledujúce riadky Vás prevedú krokmi, ktoré Vás čakajú pri nákupe lodných kontajnerov.
Ako prvý krok je aký typ kontajnera potrebujete, vzhľadom na aký účel ho chcete využívať. Typy kontajnerov si môžete pozrieť tu.
Po výbere typu kontajnera je nutné zvážiť aj priestorové možnosti na doručenie kontajnera, teda či bude možné daný typ kontajnera dostať na miesto kde požadujete. Menšie kontajnery sú doručované sólo autom s hydraulickou rukou na rozdiel od veľkých kontajnerov, ktoré sú doručované návesovou súpravou s hydraulickou rukou.
Technický stav kontajnerov je závislý od viacerých faktorov a môže byť veľmi rozmanitý. Vyplýva to z veku a spôsobe používania kontajnerov. Pri nákupe námorných kontajnerov je dôležité venovať pozornosť stavu kontajnera a zistiť, v akom rozsahu trpí koróziou. Korózia je jedným z hlavných problémov, s ktorými sa môžete stretnúť pri nákupe námorných kontajnerov. Keďže sú tieto kontajnery často vystavené morskej vode a extrémnym poveternostným podmienkam, môže sa na nich vyskytovať korózia. Korózia môže mať vážne dôsledky na štrukturálnu integritu kontajnera. Pri kúpe použitého kontajnera je dôležité dôkladne skontrolovať jeho stav a vyhodnotiť prípadnú koróziu. V prípade zistenia korózie je dôležité riadne ju ošetriť a chrániť kontajner pred ďalším poškodením koróziou.
Tesnosť námorných kontajnerov je kľúčovým faktorom, najmä ak sa používajú na prepravu tovaru a skladovanie tovaru, ktorý vyžaduje ochranu pred vlhkosťou, prachom a inými vonkajšími vplyvmi. Dôkladná kontrola tesnosti sú dôležité kroky pri kúpe námorných kontajnerov. Tesnosť zabezpečuje ochranu tovaru pred vonkajšími vplyvmi a znižuje riziko poškodenia tovaru.
Z našich skúseností vieme, že najlepším spôsobom ako skontrolovať reálny stav kontajnera je osobná obhliadka, kde môžete fyzicky zhodnotiť na mieste vyššie uvedené. Iný prípad je ak máte záujem o typy kontajnerov ONE WAY alebo v štandarde IICL, kde je garantovaný technický stav. A teda v tomto prípade je možné vykonať nákup iba na základe dopytu, prípadne fotodokumentácie.
Umiestnenie kontajneru je jednoduché a nenáročné. Jeho uloženie vyžaduje vodorovný, odvodnený a spevnený povrch alebo malé betónové pätníky pod jeho štyri spodné rohové body. Konštrukcia kontajnerov umožňuje ich stohovanie na seba až do výšky ôsmich vrstiev v prázdnom stave, čo prispieva k úspore priestoru a vytvára ďalšie možnosti ich využitia. Pri stohovaní nad dve vrstvy je vhodné použiť fixačné prvky na zabezpečenie kontajnerov proti spadnutiu, ktoré si môžete zakúpiť v eshope
Vlhkosť v lodnom kontajnery
Vlhkosť v lodných kontajneroch je faktor, ktorý môže mať výrazný vplyv na stav a kvalitu skladovaného a prepravovaného tovaru. Je dôležité venovať tejto problematike pozornosť, pretože nadmerná vlhkosť môže spôsobiť rôzne problémy, ako sú korózia, plesne alebo iné formy poškodenia nákladu vplyvom nadmernej vlhkosti a kondenzácie vody.
Kontajnerový dážď
Viete čo znamená kontajnerový dážď? Nie? Tak sa začítajte do riadkov nižšie.
Určite ste niekedy zabudli fľašu z vodou v horúcom dni v aute. Potom ste si všimli ako sa na stenách fľaše vytvorili kvapky vody. Rovnaký proces sa deje aj v lodných kontajneroch, ale v oveľa väčšom rozsahu.
Kontajnerový dážď je spôsobený vlhkosťou. Vlhkosť sa zachytáva v kontajnery a počas ochladenia sa táto vlhkosť kondenzuje v kontajnery a počas oteplenia sa voda kondenzuje na stenách kontajnera a hlavne na streche kontajnera. Ako teplota stúpa, objem vody na streche sa zväčšuje a kvapká do kontajnera a vzniká kontajnerový dážď. Tento jav je, ale nežiadúci, keďže vlhkosť poškodzuje tovar v kontajnery a ja samotný kontajner v dôsledku korózie.
Sú možnosti ako vlhkosť v lodných kontajneroch znižovať a predchádzať tak kondenzácií vody na stenách a strope kontajnerov.
Pohlcujú vlhkosť zo vzduchu v lodnom kontajnery
Pohlcujú vlhkosť zo vzduchu v lodnom kontajnery, ale je potreba mať elektrifikovaný lodný kontajner
Efektívny spôsob ako udržať vnútornú teplotu nad rosným bodom a tak zabrániť kondenzácií vody
Zabraňuje kondenzácií tým, že sa vonkajšia teplota zhoduje s vnútornou teplotou. Teplejší vzduch je vytlačený z kontajnera a chladnejší vstupuje dovnútra.
FAKTY O NÁMORNÝCH KOTNAJNEROCH
Vo svete globálnej dopravy sú námorné kontajnery tichí hrdinovia, ktorí nenápadne umožňujú pohyb tovaru cez oceány medzi kontinentmi.
Od ich vzniku až po ich neuveriteľnú kapacitu tento článok priblíži 9 zaujímavých a úžasných faktov o kontajneroch, ktoré osvetľujú ich význam vo svete obchodu a dopravy.
Nech ste skúsený odborník v priemysle alebo jednoducho zvedavý na zložitosti medzinárodnej dopravy, tieto fakty o námorných kontajneroch ponúkajú fascinujúci pohľad na dôležitý aspekt našej prepojenej globálnej ekonomiky.
Odhaduje sa, že v súčasnosti je v aktívnom obehu viac ako 17 miliónov kontajnerov vrátane tých, ktoré sú uložené v prístavoch alebo prepravované na lodiach. Celkový počet aktívnych kontajnerov v tranzite však zrejme nepresahuje 5 miliónov.
Celkovo sa predpokladá, že na svete existuje približne 530 miliónov kontajnerov.
Okrem tých, ktoré sú v aktívnom obehu, tento počet zahŕňa aj samostatné skladovacie kontajnery (vrátane mobilných skladovacích kontajnerov), upravené lodné kontajnery a samozrejme kontajnery, ktoré už nie sú v obehu.
Približne 85% svetových kontajnerov sa vyrába v Číne.
Väčšina svetových kontajnerov je vyrábaná v Číne a existuje niekoľko dôvodov, prečo je tomu tak. Po prvé, Čína je známa svojimi nákladovo efektívnymi výrobnými schopnosťami. Krajina má rozsiahlu priemyselnú infraštruktúru, kvalifikovanú pracovnú silu, ktorá je relatívne lacná, a prístup k surovinám – všetko to prispieva k nižším výrobným nákladom.
Po druhé, geografická poloha Číny s prístupom k hlavným lodným trasám a prístavom robí jej výrobu kontajnerov pohodlnejšou. Okrem toho je domovom niektorých z najrušnejších prístavov sveta, čo uľahčuje exportný proces.
Okrem toho čínsky výrobný priemysel profituje z ekonomík rozsahu, čo umožňuje veľkovýrobu a konkurencieschopné ceny. To ju urobilo globálnym centrom pre výrobu kontajnerov, s mnohými výrobcami ponúkajúcimi širokú škálu typov a veľkostí kontajnerov na uspokojenie rozmanitých potrieb dopravnej priemyslu.
Štandardný 40-stopový kontajner môže obsahovať približne 2 400 kubických stôp alebo 67,7 kubických metrov nákladu.
To zodpovedá približne 8 000 krabíc na topánky alebo 48 000 banánov.
Najväčšia nákladná loď na svete MSC Irina má kapacitu 24 346 TEU.
Spustená v marci 2023 meria MSC Irina 399,9 metrov na dĺžku a 61,3 metrov na šírku.
V námorných termínoch znamená TEU „dvadsať-stopové ekvivalentné jednotky“. Je to štandardná jednotka merania používaná na kvantifikáciu nákladného kapacitu kontajnerovej lode. Jedno TEU je ekvivalentné nákladnej kapacite štandardného 20-stopového kontajnera.
Počet kontajnerov, ktorý sa stratí v mori každý rok môže kolísať, ale odhaduje sa, že sa ich každoročne stratí niekoľko tisíc. Tieto straty môžu nastať z rôznych dôvodov, vrátane ťažkých poveternostných podmienok, nehôd a ľudských chýb.
Je dôležité poznamenať, že dopravný priemysel sa snaží zlepšiť bezpečnosť kontajnerov a znížiť straty prostredníctvom opatrení, ako je zlepšenie upevňovacích techník a techník zabezpečenia kontajnerov, ako aj presnejšie predpovede počasia a plánovanie trás. Okrem toho boli prijaté medzinárodné predpisy a normy na minimalizáciu straty kontajnerov a podporu bezpečnosti na mori.
Zatiaľ čo presný počet stratených kontajnerov môže kolísať z roka na rok, nepretržite sa usilujú o zníženie týchto strát a zabezpečenie bezpečného prepravy nákladu po oceánoch sveta.
Každý kontajner má jedinečné identifikačné číslo, podobne ako číslo na evidenčnej tabuľke vozidla. To znamená, že ich možno sledovať bez ohľadu na to, kde sa na svete nachádzajú.
Identifikačné označenie kontajnera, známe tiež ako číslo kontajnera alebo ID kontajnera, je jedinečný alfanumerický kód priradený ku kontajneru. Toto číslo slúži ako spôsob identifikácie a sledovania jednotlivých kontajnerov, ako sa prepravujú po celom svete. Zvyčajne sa skladá z kombinácie písmen a čísel, poskytujúc špecifické informácie o pôvode kontajnera, jeho vlastníkovi a ďalších relevantných podrobnostiach. Je umiestnený na každej strane kontajnera, na streche aj vo vnútri.
Sledovanie kontajnerov je kľúčovým aspektom modernej logistiky. Zahŕňa použitie sledovacích kódov, technológie GPS a senzorov na monitorovanie polohy, stavu a stavu kontajnerov počas prepravy. Tento sledovací systém v reálnom čase pomáha optimalizovať efektivitu dodávateľského reťazca, zlepšiť bezpečnosť a poskytovať presné odhady dodávok pre podniky a zákazníkov po celom svete.
Približne 95% nákladu sveta sa prepravuje v kontajneroch, čo zdôrazňuje ich kľúčovú úlohu v globálnom obchode.
Priemerná životnosť kontajnera zvyčajne kolíše od 15 do 30 rokov, aj keď to môže byť ovplyvnené niekoľkými faktormi. Tu je niekoľko kľúčových aspektov, ktoré ovplyvňujú životnosť nákladného kontajnera:
Údržba: Pravidelná údržba a správna starostlivosť môžu predĺžiť životnosť kontajnera. To zahŕňa riešenie problémov ako je hrdza, korózia a štrukturálne poškodenie, ktoré môžu významne ovplyvniť životnosť.
Použitie: Častosť používania kontajnera a podmienky, ktorým je vystavený počas prepravy, môžu ovplyvniť jeho životnosť. Kontajnery, ktoré sú často nakladané, vykladané a prepravované, môžu zažívať viac opotrebenia.
Prostredie: Environmentálne faktory, ako je vystavenie slanému moru, extrémnym teplotám a vlhkosti, môžu zrýchliť koróziu a znížiť životnosť kontajnera, najmä ak nie je dostatočne chránený alebo udržiavaný.
Kvalita: Kvalita konštrukcie kontajnera a použité materiály pri jeho výrobe zohrávajú kľúčovú úlohu. Kontajnery vysokej kvality môžu mať dlhšiu životnosť v porovnaní s tými nižšej kvality.
Znovu-použitie: Niektoré kontajnery sú znovu použité na rôzne účely po skončení ich životnosti pre prepravu, čo môže predĺžiť ich funkčnú životnosť.
Celkovo, s adekvátnou starostlivosťou a údržbou, môže kontajner slúžiť svojmu účelu až po dobu 15 až 30 rokov. Avšak mnohé kontajnery pokračujú vo svojom využití v rôznych aplikáciách, ako je skladovanie, bývanie a stavebníctvo, aj keď ich pôvodná prepravná životnosť uplynula.
Kontajnery neboli vynájdené až do 50. rokov 20. storočia, keď Malcolm McLean vynašiel predchodcu toho, čo je teraz moderný kontajner.
Moderný lodný kontajner, ako ho dnes poznáme, bol vynájdený v polovici 20. storočia. Konkrétne, bol štandardizovaný a popularizovaný v 50. rokoch 20. storočia. Osobou pripisovanou tejto inovácii je Malcolm McLean, americký magnát prepravy.
V roku 1956 spoločnosť McLeana, Sea-Land Service, predstavila prvý komerčne úspešný štandardizovaný kontajnerový systém. Tento systém používal kovové kontajnery štandardnej veľkosti, ktoré bolo možné ľahko nakladať na lode, kamióny a vlaky bez potreby individuálneho manipulovania s nákladom. Štandardizovaný kontajner, známy ako „Intermodálny kontajner“, revolucionizoval nákladnú dopravu tým, že významne znížil čas a náklady na nakladanie a vykladanie nákladu.
Medzinárodná organizácia pre normalizáciu (ISO) neskôr v roku 1961 stanovila štandardné rozmery kontajnerov, čím ďalej upevnila používanie týchto kontajnerov v globálnom obchode. Odvtedy sa kontajnery stali neoddeliteľnou súčasťou globálneho logistického a dopravného priemyslu, umožňujúc efektívne a štandardizované manipulovanie s nákladom po celom svete.
KONTAJNEROVÉ MODIFIKÁCIE
Modifikácie lodných kontajnerov predstavujú široké spektrum úprav a prispôsobení týchto štandardných nákladných jednotiek na rôzne účely. Tieto modifikácie môžu zahŕňať:
Modifikácie námorných kontajnerov predstavujú inovatívne a udržateľné riešenia pre rôzne odvetvia a potreby. Vyššie uvedené príklady sú len malou vzorkou toho, čo je možné dosiahnuť. Inovácie v oblasti modifikácií lodných kontajnerov neustále napredujú, prinášajú nové a kreatívne spôsoby využitia týchto univerzálnych nákladných jednotiek.